ceturtdiena, 2010. gada 7. janvāris

Anna no "Zaļajiem jumtiem"

Ehhh....tikko noskatījos otro filmu par Annu no Zaļajiem jumtiem. Vēl tagad atceros, kā kādā no bērnības dzimšanas dienām Lilijas tante man uzdāvināja pirmo grāmatu par Annu. Un cik ļoti man gribējās turpinājumu. Un kā priecājos, to pavisam nejauši ieraugot Jelgavas centrālajā grāmatnīcā (kura tagad ir zaudējusi seno laiku burvību, vienīgais, kas tur joprojām saglabājies, ir īpašais papīra un vaskoto grīdu aromāts un tās pašas pārdevējas), un kā skrēju mājās pakaļ naudiņai, lai to nopirktu. Un cik ļoti gaidīju un sajūsminājos par katru nākamo. Kopā astoņām. Tā laikam ir vienīgā grāmata, kuras astoņi turpinājumi man ir vienlīdz labi patikuši. Un pirmā grāmata, kuru lasot, ieinteresējos par tulkošanu, jo nebija ne jausmas, kas ir superintendants. Tā mazā nedaudz uz nerviem krītošā, pļāpīgā un sapņojošā meitene bija diezgan nozīmīga manas bērnības daļa. Tikpat svarīga kā Kuzja, Karlsons un Pepija Garzeķe. Man šķiet, ka no Pepijas un Annas esmu aizņēmusies mīlestību pret sarkanu matu krāsu un vasarraibumiem.
Un pavisam, pavisam nejauši uzgāju grāmatas ekranizācijas. Viena no tām izglāba manu vārdadienu, bet otra manu šodienu. Filma ir dikti jauka, nav nekāda lielā māksla, bet... bērnībai jau nemaz nav jābūt mākslas filmai.
P.S. Un es nevaru sagaidīt, kad tikšu pie Tutū datora un filmas par Mēriju Popinsu. Arī tā kašķīgā un bozīgā būtne (Mērija Popinsa, nevis Tutū) man vienmēr ir patikusi (tāpat ka Tutū).

Bilde no http://saxilbyyear5.wordpress.com

10 comments:

  1. Ak, Anna! Jā, jā, svarīga manas bērnības/jaunības sastāvdaļa. Taču Rilla (pēdējā grāmata) ir mana absolūtākā favorīte. Es jau sapriecājos, ka mums atkal ir kaut kas kopīgs, līdz atdūros pret Kuzju, Karlsonu un Pepiju - tos tipāžus necietu ne acu galā, tā kā, piedod, mīļā, mums tomēr nav pa ceļam :D Es fanoju par Skārletu un Andželiku. Starp citu, kā to filmu var dabūt? Jāvelk? Anonīmā Val.

    AtbildētDzēst
  2. Nu beidz....tu bērnībā fanoji par Skārletu??? Tad mums točna nav pa ceļam :D Labi, ka vismaz Rilla mums abām kopīga :)

    AtbildētDzēst
  3. Pirmo reizi dzirdu par Annu no "Zaļajiem jumtiem". Bet esmu patiesi ieinteresēta, tā, ka Val. nebūs vienīgā, kas pie tevis ies ar mandelēm ;)

    AtbildētDzēst
  4. Nu tā, šis sāk izklausīties pēc trīspadsmitgadnieču pidžamballes ar pārešanos un filmu skatīšanos. Ar to starpību, ka 13 gados es nedzēru vīnu un nesmēķēju kā mazais čukbānītis. Rezumējot - brauc ātrāk mājās :) Val.

    AtbildētDzēst
  5. Eeeeeee, tā ir ideja! Tā kā mums tagad ir par un ap 25, būs jātaisa naktskreklu balle :D

    AtbildētDzēst
  6. a kur var lasit interneta?

    AtbildētDzēst
  7. Nav ne jausmas. Es lasīju mazās, nobružātās grāmatiņas, bet, meklējot pēc "Anne from Green Gables", noteikti var atrast angliski.

    AtbildētDzēst
  8. Kur internetā var izlāsīt grāmatu Anna no''Zaļajiem jumtiem''
    Beidzu 4.a klasi un gribu izasīt grāmatu jo no nedabūju tieši pirmo daļu!!! Palīdziet

    AtbildētDzēst
  9. Nezinu, vai var atrast internetā lasāmā formātā, pieļauju, ka latviski nez vai ir. Bet tai grāmatai vajadzētu būt jebkurā bibliotēkā, savā laikā tā bija pietiekami populāra :)

    AtbildētDzēst
  10. Man patik gan filma,gan gramata "Anna no zalajiem jumtiem".

    AtbildētDzēst