sestdiena, 2009. gada 12. decembris

Kāzu kleitu mode


Kādu dienu pastaigājāmies pa Kadikoju un iemaldījāmies kārtējā tematiskajā ieliņā. Man ļoti patīk, ka šeit lielākoties vienas šnites veikali iekārtojušies uz vienas ielas. Vajag aiziet pie friziera? Lūdzu - ej uz frizētavu ielu! Gribi pievīlēt atslēgu? Desmit minūtes, un esi klāt atslēgu vīlētāju ielā. Viena no interesantākajām ieliņām, ko šeit esmu redzējusi, ir kāzu ielūgumu iela Sultanahmetā. Kādus tik ielūgumus tur nevar atrast - ar bantītēm, spalviņām, kristāliņiem, akmentiņiem, gliemežvāciņiem un visdažādākajā krāsu gammā, populārākā, protams, ir rozā. Man nudien gribētos noskaidrot, vai tiešām kāds tos arī izmanto. Bet, ja tāda iela ir (turklāt diezgan gara), tad laikam jau ir arī pieprasījums. Arī grāmatnīcas un kancelejas preču veikali ir sarindoti teju blakus. Man šāda sistēma ļoti patīk, jo nav jāpavada puse dienas skraidot pa kancelejas preču veikaliem, lai atrastu smukāko kladi par vislabāko cenu. Tas gan nenozīmē, ka attiecīgie veikali atrodas tikai uz attiecīgajām ielām. Pa kādam ir arī netālu no mājām, tiesa, tie lielākoties ir mazi, steidzamai vajadzībai, tā teikt. Šeit ir arī ļoti daudz mazu pārtikas veikaliņu un mazu sadzīvē vajadzīgu lietu veikalu. Nu, piemēram, ja man pēkšņi izdeg spuldzīte, savajagas jaunu pagarinātāju vai, nedod Dies', kādu skrūvi vai dībeli, Rīgas centrā nav variantu, jāskrien uz mašīnu vai sabiedrisko transportu un krietnu pusstundu jāraujas ārā no pilsētas, lai tiktu līdz K-Rautai vai Depo. Šeit man ir jāiziet no mājas, jāaiziet līdz ielas galam un klāt esmu, nu tik vēl arī jāizdomā, kā pateikt, ka man, redziet, dībeli savajadzējies. Bet ko nu par dībeļiem. Īstā stāsta temats ir kāzu kleitas. Lūk, kādas baltās kleitas te piedāvā!

Ja Latvijā nebalta kāzu kleita ir jāšūdina vai jāpasūta īpaši, tad šeit var izvēlēties visdažādākos toņus - sarkanas, rozā, arī zilas un zaļas. Reiz pat skatlogā redzēju kuplu un ļoti skaistu melnu kleitu, tā laikam kādai drosmīgai vietējai gotu meitenei, nu vai arī kādai, kas precas pret savu gribu.

Mani ļoti pārsteidz kleitu kuplums. Nu milzīgas! Īpaši kuplas kleitas piedāvā Grandbazārā. Tur gan arī paradokss - kuplo un grezno kleitu veikalos iekšā lielākoties gāja lakatos tērptās meitenes. Bet kleitām ir dziļi dekoltē, atkailināti pleci un tamlīdzīgi pikantumi.

Mana favorīte ir šī kleita. Skaista un vienkārša. Ja noņemtu tās spalvas un spīguļus, ļoti labprāt tādā aizdotos uz kādu balli. Varbūt pat uz to viesnīcpili, par kuru sapņoju iepriekš?

Šī kleita man liek domāt par origami. Ja godīgi, arī par to, cik daudz baltu rozīšu es no tā auduma lēruma varētu uztaisīt :)

Tādas lūk kleitiņas. Kura jums patīk vislabāk?

2 komentāri:

  1. Es par vienkaarshumu, uz kuru Tu jau pieteicies iet balleeties :-)

    Klau, vai Tu esi bijusi Sultanahmet dzivnieku tirdzinjaa? Es par tiem zverinjiem jau paris dienas domaju, un sis tirgus pat celotaju gramata ir pieminets!

    AtbildētDzēst
  2. Noup! Es par tadu pat nebiju dzirdejusi. Panemsi mani līdzi, kad iesi?
    Mēs šodien tur bijām (man draudzene ciemos atbraukusi) un es esmu sajūsmā - tur ir vienkārši neeeeenormāli maz cilvēku - visa Sultanahmeta vietējiem un dažiem tūristiem :))

    AtbildētDzēst